Powered By Blogger

idea

idea
kritik ku

Friday, May 23, 2008

Greatest Teacher Ever



Cikgu. hurm. Biasenye cikgu diperkatakan "comes after your parents" and that is so true. Sejak dari tadika hingga ke sekolah menengah, bermacam cikgu telah ku temui. Banyak cikgu yang telah mengajar aku. Mengajar aku membaca, mengira, menari, menyanyi, berfikir, dan macam-macamlah. Panjang pulak nak list semua.

Well, Puan Sarinah is different than any other teachers. erm.. Bermula pada tahun 2004, dimana pada awal permulaan pertemuan atlit sekolah SMK USJ 12 bertemu dengan coach yang paling berkaliber dalam dunia. Mungkin bunyi macam lebih, but what the heck.. It's true for me anyway.. Puan Sarinah telah menyemarakkan nama SMK USJ 12 dalam sukan olahraga dan bola jaring hanya dalam masa lima tahun saja.

Sesuatu yang berlainan daripada cikgu2 yang lain, puan sarinah mengajar aku erti kehidupan. Bagaimana aku harus survive dalam hidup ini.. Dia lah yang nampak bakat ku yang selama ini terpendam. She see in me. Semangat dan kepercayaan yang ada dalam diri beliau membuatkan kami semua berasa amat teruja dalam bersama-sama mengharumkan nama sekolah.

Setelah 5 tahun berjasa pada sekolah, tahun 2008, SMK USj 12 merupakan pasukan gergasi di daerah petaling dan begitu juga pasukan bola jaring. Kini, beliau harus pergi meninggalkan sekolah kerana harus mengikut suaminya ke Perak. Satu kehilangan dalam hidup kami. Beiaulah yang menyatukan kami tanpa mengira bangsa. Kami satu keluarga begitu rapat kerana satu sukan dan kerana Puan Sarinah Kasbi.

Cikgu, perjuangan cikgu akan saya teruskan. Segala jasamu akan ku kenang. Ini merupakan satu kehidupan. Lumrahnya akan sering kita jumpa. terima kasih atas segala pengorbanan cikgu. Saya dan adik2 akan sambung perjuangan cikgu di sini dan di mana sahaja kami berada.

nukilan.. Mohd Ezzat Asyiq Azhar

for more picta : http://www.flickr.com/photos/asyiq2-ejat

8 comments:

Ammar Lutfi said...

asyiq, apa jasa cikgu tu sampai kau betul2 respek kat dia? cuma nak tanya je...

netball gurlz.. said...

mybe awk xknal sye..tpi syer slh satu student teacher sarinah di Perak...
mmg btol sgala yg awk ckp tuh...
dyer sbgai 'coach netball' tpi dyer jge 'me & the geng' mcm ank sndiri...
slama 2 thun dyer kt sek syer...mcm2 dyer wat..sume menjadi!!
tpi sdey lorh..nnti dyer akn pndh xlme lgi..huhuhu!!!

Unknown said...

Cikgu sarinah now di hospital slim river. ICU.

Unknown said...

Cikgu sarinah now di hospital slim river. ICU.

Unknown said...

Cikgu sarinah now di hospital slim river. ICU.

Unknown said...

Cikgu sarinah kasbi sakit ape?sy bekas plajar dia dr Perak

Anonymous said...

Assalamualaikom,saya bekas anak murid Cikgu Sarinah,ari tu dia sakit masuk ICU,hari ni dpt tahu yg cikgu dh meninggal dunia.. Al fatihah

Efan Hamza said...
This comment has been removed by the author.