idea

idea
kritik ku

Thursday, June 26, 2008

Finding Satisfaction in "US"

Dalam usaha untuk mencari kegembiraan dalam hidup, orang kata kita perlu cari satu kepuasan. Kepuasan macam mana?? Setiap orang sememangnya mempunyai personaliti yang berbeza. ramai dah cakap macam tu. kita semua ni tak sama. Mungkin ada sikit yang sama, tapi kita ni memang berbeza.

Susah woo mau explain.

just make it straight. Kritikan dapripada orang lain merupakan sesuatu yang positif. Tak pernah ada yang negatif. Hidup kita hari2 akan kena kritik. "bagus" "salah" "mungkin patut itu" "mungkin patut ini". Tapi diri kita sering ambil temeh dengan segala kritikan. Kita akui diri kita bagus jika ada orang akan puji kita, dan kita akan rasa hampa bler orang kata kita teruk.

As i was saying. everything is positive. Ambil semua kritikan, masukkan dalam input positif = positif la jadinya. Kadang2 kita terlalu amik berat dengan segala kritikan hingga keliru dengan personaliti kita sendiri, dan hilang arah tuju.

My advice. Jadi diri sendiri. Jika anda SUKA GILA dengan apa yang anda buat (benda yang baik), sila teruskan. Kalau anda rasa tidak melanggar mana2 peraturan, apa salahnya anda buat. hidup kita ini susah untuk membuat orang lain gembira. Tapi jika anda mampu membuat diri anda gembira, mungkin yang lain akan gembira untuk anda.

My Quote. tiada yang lebih. semuanya kurang. tapi untuk menjadi sama rata, kurangkan yang lebih, lebihkan yang kurang. di situ kita akan merasa kepuasannya.

2 comments:

Alltvmas said...

kepuasan bagi aku bila semuanya cukup. cukup makan, cukup tidur, semuanya cukup erti kata lain hidup biar sederhana barulah puas. Kalau hidup nak lebih tamak namanya.

ezzat asyiq said...

hahaha.. btol2.. tapi kadang2 kita bukan sedar sangat..perasan x?? mcm ko dengan download ko..haha